.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار: كشاورزي در مازندران درآمدزا نيست
استاندار مازندران تغيير كشت،نبود الگو كشت،گران بودن نهاده‌هاي كشاورزي و سنتي بودن كشاورزي رااز عوامل به صرفه نبودن و درآمد پايين فعاليت‌هاي كشاورزي در استان عنوان كرد.

استاندار مازندران تغيير كشت،نبود الگو كشت،گران بودن نهاده‌هاي كشاورزي و سنتي بودن كشاورزي رااز عوامل به صرفه نبودن و درآمد پايين فعاليت‌هاي كشاورزي در استان عنوان كرد.

ابوطالب شفقت روز دوشنبه در جمع تشكل‌ها و تعاوني‌هاي بخش كشاورزي مازندران در ساري نسبت به تضعيف بيشتر فعاليت‌هاي زراعي هشدار داد و آنرا دغدغه‌ها و تهديدي براي اقتصاد استان اعلام كرد.

وي بااشاره به همكاري استادان دانشگاهي ، مسوولان مربوطه و توجه ويژه وزير جهاد كشاورزي به مازندران گفت : با توجه به حمايت‌هاي همه جانبه‌اي كه صورت مي‌گيرد تشكل‌ها و تعاوني‌هاي روستايي مي‌توانند فرايند كشاورزي را از زمين تا بازار به عهده بگيرند.

وي ادامه داد: مديريت ، حمايت و نظارت با دستگاههاي دولتي است و انجام فعاليت‌هاي عملي در فرايند توليد به عهده تعاوني هااست.

وي به تفكر غلط رايج در مازندران كه كار كشاورزي را كار بي‌نياز به سواد مي‌پندارند و فعاليت صنعتي را فعاليت باسوادان مي‌دانند اشاره كرد و گفت : اين تفكر غلط در حالي است كه با توجه به اهميت موادغذايي و امنيت غذايي در دنيا ، كشاورزي از مهمترين و سنگين‌ترين علوم در دنيا مي‌باشد.

استاندار مازندران خطاب به مسوولان جهاد كشاورزي و تعاوني‌ها گفت: بايد بااستفاده از نيروي‌هاي تحصيل كرده جوان تشكل‌هاي مهندسي مشاوره كشاورزي استان را در جهت توسعه توليد محصولات كشاورزي راه‌اندازي و فعال كنيم.

وي به گراني نهاده‌هاي كشاورزي اشاره كرد و گفت: دولت قيمت تضميني محصولات كشاورزي را كه شوراي اقتصادي تعيين مي‌كند برقرار مي‌سازد اما كار اصلي را بايد مسوولان وزارت جهاد كشاورزي انجام دهند اين موضوع را كه چه عواملي سبب افزايش هزينه توليد از مراحل كشت تا برداشت و تبديل صورت مي‌گيرد ارزيابي كنند و در صدد حل آن باشند.

منوچهر بحري رييس كانون تشكل‌هاي بخش كشاورزي مازندران به ضايعات محصولات كشاورزي، بهره‌وري پايين، مصرف بالاي سموم، ضعف صنايع تبديلي و تكميلي ، بازار نابسامان عرضه و مصرف، پايين بودن كارآمدي تشكل‌ها را از جمله مشكلات كشاورزي استان اعلام كرد.

وي كارنكردن به صورت علمي و نبود برنامه مدون و كمرنگ بودن نقش بخش‌هاي تعاوني و خصوصي در تصميم‌گيري ها را از عمده مشكلات خواند و ادامه داد:
امروز توسعه تنها مي‌تواند با دانايي محور همراه باشد.

بحري از اينكه در كشور بيشتر مشكل مطرح مي‌شود و راهكار ارايه نمي‌شود انتقاد كرد و اظهار داشت : كليد حل همه مشكلات مشاركت معني دار مردم است و اين اعتقاد با نوشتن مقاله و سخنراني بوجود نمي‌آيد بلكه در تفكر مديران اجرايي بايد باور اجرايي نيز وجود داشته باشد.

"غلامعلي رنجبر"استاد دانشگاه كشاورزي مازندران تشكل‌ها را صاحبان اصلي جامعه دانست و گفت: متاسفانه تاكنون تشكل‌هاي كشاورزي استان بيشتر به فكر منافع مقطعي بوده‌اند.

وي به حضور برخي دولتي‌ها در تعاوني‌ها اشاره و تصريح كرد: بسياري از اعتباراتي كه بايد صرف تشكل‌هاي مردمي شود در بخش ديگري هزينه مي‌شود.

وي نسبت به وضيعت سواد و دانش فني در تعاوني‌ها و تشكل‌هاي كشاورزي ابرازنگراني كرد وگفت: امروزه براي فعاليت اصولي در بخش كشاورزي نياز به دانش فني بالا است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

mehdi 23 خرداد 1386
جناب آقای مهندس شفقت ، استاندار محترم
مشکل ما کشاورزان ، بیسوادی یا کم سوادی ما نیست چه بسا از شما نیز با سوادتریم ، مشکل ما عدم مدیریت و حمایت و نظارت دستگاههای دولتی است که متولی امر نیز جنا بعالی و همکارانتان هستید .
جناب استاندار
بهتر است بحث دانش و فن را که شعار رستاخیز برای کشاورزان قراردادید خود نیز به آن در انتخاب مدیران عمل کنید. بهتر است در انتخاب مدیران کل افراد باسواد و اهل فن و با ایمان را مد نظر قرار دهید و نیز بهتر است در چانه زنی برای شخصی که نه از سواد بالایی برخوردار است و نه دارای تجربه مدیریتی بالایی است( برای مدیر کلی بسیار حساس در استان )دست بکشید که از شعارتان دور خواهی شد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.